Nytt i Alanya:

God morgon!
Fy så skönt att vara ledig en dag så här mitt i veckan, va?
Denna Torsdag (iallafall i Sverige, jag vet inte hur det är för er norskar och danskar) är en röd dag i kalendern och man är ledig.
HELL YEAH!
 
Och som på beställning är det underbart vackert väder och jag ska in till Örebro på eftermiddagen för att träffa en vän från Stockholm, Markus. Han är bara här över dagen så vi ska ut och luncha och vandra runt i metropolen ;)
 
Och vet ni vad glad jag är över en händelse i Alanya nu!

Alanya kommun har startat upp en ny Veterinäravdelning i Cikcilli, där kommunens veterinärer inriktar sig på kastrering, märkning och veterinärunderhåll för de hemlösa djuren.
Det går tydligen väldigt bra för denna veterinärklinik och förra veckan var det gratis operationer för djuren som togs in.

 

Hit kan man vända sig med gatudjur/herrlösa djur varje torsdag.

Minns ni att jag förra året skrev till en sida där jag föreslog att man skulle starta en sådan klinik, med gratis kastrering av gatudjuren? (Visserligen hade en sån redan startats då, men iallafall). Jag tycker visserligen att med så mycket hemlösa djur som de har så borde det ALLTID vara gratis kastrering, inte bara förra veckan.

 

Detta är ju helt genialiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0