Would you survive?

Survive a zombie apocalypse!
Skulle du klara dig?

5 grupper (eller om det var 5 personer?) av 200 pers fick avbryta sitt deltagande i Zombie Escape igår. En var t.o.m så rädd att han fick ett astmaanfall och fick ledas ut.

Let me tell you...
Det där är inget för mesar, folk med dåligt hjärta eller nervklena.
Jag själv, fast jag var med i truppen, var smånervös vid vissa tillfällen.
Men tack och lov slapp jag stå med clownen! 
(Eftersom vi inte får fota/filma inne på banan så kan jag bara bjuda på "behind the scenes"-bilder.)

Sminkning:






Jag åkte på smällar, rök i golvet, blev inkastad i väggar... Idag känns det som att inte ett enda ben i kroppen är helt.
Men det var det värt!

Alla blev ju självklart rädda, vissa skrek mer än andra, vissa gick in i sina roller fullt ut.
Min favoritgrupp var killarna som kom direkt från militären, iklädda sina militärkläder och var riktigt inne i spelet.
Jämfört med de flesta andra grupperna som bara ville komma ifrån situationerna ASAP, så gick de beredda med sina vapen, dödade alla zombies som kom i vägen, meddelade varandra allt de gjorde i rummen. Precis som på film...
De var riktigt bra.
Sen var det ju dom som fick tokpanik och slog så hårt de bara kunde.
Vissa verkar glömma att det är människor under sminket och kläderna ;)

När filmteamet Splay (youtube) kom för att filma fick vi dra på lite extra.
Det var inte så lätt eftersom man hade en helvetes-stor kamera upp i ansiktet, med en belysning starkare än solen.

Får se när den videon dyker upp på nätet!
Sen blev det käk innan vi tvättade av sminket och fick åka hem :)





Nu ska jag kliva upp ur sängen, fira min älskade mor som fyller år.
Sen packa väskan för en tripp till Stockholm, och jag ska få bo hos Wickis :)
Imorgon är det en heldags inspelning, med Dominic Monaghan och Michael Nyqvist.

Godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0