German people sucks!

Jag hatar tyskar.
Verkligen.
Ordagrant.

De kan inte engelska och i stort sätt vägrar lära sig engelska.
Jag tycker dock att det är fel.
Ska de på semester så kan de inte räkna med att alla ska kunna tyska.

Ska de på semester får de fan lära sig engelska så man kan prata med dem. De får acceptera att vi inte kan tyska och vill de åka på semester till en ort där alla pratar engelska så får de fan lära sig, inte ta för givet att vi ska tala deras språk.

Nyss kom 2 tyska kvinnor och skule ha glass och pratade tyska med mig.
Jag förstog inte ett ord och sa snällt "can you speak english, please?".
Kärringfan vart pissed off och kallade på de andra som jobbar här på Hasir, och ingen annan förstog vad de sa heller. De vart skitarga och gick.



Jag hatar tyskar.



Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Sasha

Haha tyskar är jobbiga, har rätt många tyskar på jobbet nu och dom kan ju inte engelska, dom vägrar typ prata engelska...

2011-06-26 @ 00:33:20
URL: http://sashas.se
Postat av: prinsessanadia

Har bokat resa till alanya i slutet av augusti, men börjar nästan ånga mig efter att ha googlat litegrann. Alla verkar ha negativa åsikter om alanya. Det är tydligen svindyrt, maten är halvfabrikat på de flesta ställen, man kan inte gå en meter utan att alla inkastare är på dig, och om man inte vill så blir dom aggresiva. Är det verkligen så illa? Sen undrar jag hur dyrt det egentligen är? Känns ju jävligt tråkigt att betala lika mycket som man gör i sverige. Då blir man ju ruinerad av att äta ute en hel vecka :S Sen undrar jag om du kanske har något tips på någon inte så turistig restaurang, som ändå inte ligger allt för långt bort från den "stora gatan". Har hört att maten och priserna ska vara mycket bättre om man lyckas ta sig lite längre bort.

2011-06-26 @ 01:55:16
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Elin

Usch då, då hoppas jag att er dusch funkar nu då;) Hur varmt är det? Hemma är det pisstråkigt, vart tog sommaren vägen liksom? Vet inte när jag låg på stranden senast=(

2011-06-26 @ 13:04:21
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Hmm nja jag är ingen expert på området, men undvik blåsväder och pilla inte i att med fingrarna hela tiden. Ha det uppsatt kanske. Men det kanske du redan har när du jobbar? Jag vet inte, svårt det dära när man svettas i hårbotten hela tiden.

2011-06-26 @ 13:51:22
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Monika

Ryssarna är precis likadana!

2011-06-27 @ 08:00:27
Postat av: Viola

Nu är ju hata ett rätt starkt ord visserligen, men jag kan inte annat än hålla med. Sommartid är tyskar överallt förutom i sitt eget helan och de tycks hoppas på att hela omvärlden ska göra sig så tyskvänlig som möjligt. Vill de så gärna prata tyska kan de ju faktiskt stanna hemma.

2011-06-29 @ 00:24:04
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med dig. Ha en fortsatt bra sommar :)

2011-06-29 @ 12:35:28
Postat av: Ylva Vedlund

Goddag! vad spännande dina poster är! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer. =P Hoppas du har en kul dag (:

2011-06-29 @ 14:11:40
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0