Glad midsommar!

Ååååh, just nu saknar jag Sverige extra mycket, speciellt när jag ser på facebook vad alla vänner ska hitta på.
Minns ni förra året? En vän till Kadir, (Therese) som har lägenhet här i Alanya, bjöd hem mig på svensk afton med sill, potatis, snaps, jordgubbar och grädde.

Vi har inte planerat så mycket festande här på Hasir faktiskt, men på många andra ställen har jag sett att de ska fira svensk midsommar. Vi kommer iallafall bjuda på gratis snaps idag och extra mycket svensk musik!



Hur är en typisk svensk midsommar för er?
Hur firar ni?


Kommentarer
Postat av: Thess

Heeej!

Vi ska vara hos goda vänner där vi börjar med sill,färskpotatis m.m. Sen blir det lite kubb (om vädret tillåter, du vet Sverigeee). På kvällskvisten blir det grillning m tillbehör. Vi har ett partytält på tomten så vi har garderat oss, hihi. Hoppas din midsommar blir så bra som den kan bli...Hälsa alla och många kramar Thess & Magnus

2011-06-24 @ 13:57:11
Postat av: Mama

Ja här blir det färsk potatis och sill. Sen blir det till att grilla lite lax med en god sallad till. Nubben vet jag inte:) Tänker på dig....:)

2011-06-24 @ 14:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0