Såhär gör man pumpahuvuden...

Min pumpkin gjorde jag i Fredags men eftersom jag inte har uppdaterat något så visar jag nu istället, när jag gjorde mitt pumpahuvud:

Jag ritar alltid en mall att gå efter så jag inte bara skär, kan lätt leda till att det bara blir ett stort hål istället för ett ansikte.


Sen är det dags att börja skära!
Börja med att skära upp en "lucka" (där man stoppar ner ljusen senare) och töm pumpans innehåll.


Sen formar man ögonen, näsan och munnen...


Ta bort all överflödig pumpa så att inte stackarn blir skelögd..
Sen är det bara att gröpa ur så mycket som möjligt, göra en platt botten i pumpan där ljuset ska stå och... VOIL´A!

(han ser nästan lite skelögd ut iallafall, men jag gjorde mitt bästa)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0