Innanför Alanyas skyddsmurar...

...på Ottoman-tiden alltså.
Hihi.. idag vaknade vi tidigt för att gå ner till hamnen och gå in i Red Tower. Tyvärr tillät inte vädret det då det är väldigt dimmigt idag. Så istället för Red Tower gick vi innanför Ottomantidens skyddsmurar. Det var riktigt intressant kan jag säga, de har gjort det som ett levande museum! Med kanoner som står på sina utvalda ställen, katapulter, halvfärdiga båtar, ankare och annat antikt.

"Fail att fota ut i ingenting med en massa dimma" kanske ni tänker nu, men så ser inte jag p
å det! Det ger mer mystik åt fantasin, man får föreställa sig vad som kan finnas framför sig ;)
Inte ofta man ser hamnen från detta hållet :)
Lite "Pirates of the caribbean"-känsla?
Nu skiner solen och luften är fuktig något så förbannat! Idag kommer bli en jobbig och våt dag :) Jag ber så himla mycket om ursäkt att bilderna inte ligger i ordning som de ska, kanske är lite förvirrande? Men Blogg.se är fortfarande skit och jag kan inte flytta på bilder fram och tillbaka för då försvinner de istället och jag måste börja om från början. NOT: Jag gillar INTE nya designen på blogg.se... den är bara skit.

Kommentarer
Postat av: Mama

Som du säger det ger lite mystik omkring det hela med dimman. Fina bilder. Älskar dig, puss. Hälsa Kadir och alla andra från mig..

2012-06-18 @ 12:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0