Alanya utan el inatt!

Igår strax efter kl.00:00 försvann all elektricitet i nästan hela Alanya.
Tyvärr hade jag inte tagit mig hem ifrån Norden så jag vart sittandes här i nästan 2 timmar, med kunder som inte heller vågade gå hem i mörkret.

Jag tog mig en snabb promenad längs gatan som Norden ligger på, och egentligen var det rätt mysigt. Alla restauranger som hade några få kunder satt med stearinljus och hade jättemysigt.

                                                         (tänk er denna stad i totalt mörker)


Jag är ju så fruktansvärt mörkrädd och det skulle aldrig falla mig in att vandra ensam på Alanyas gator i detta mörker.
Det fanns ingen el någonstans, Alanya var helt kolsvart.
Förutom i området där jag bor, men det märkte jag inte förren efter två timmar när jag äntligen fick skjuts hem.
Elektriciteten kom tillbaka tidigt imorse. Jag kände mig rätt glad att jag tog mig hem ändå, först sa jag att jag skulle sova kvar i restaurangen men det kändes bara löjligt.



Hoppas det händer igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0