Fran Diyarbakır!

Jag skulle ha uppdaterat igar nar vi kom hem fran Diyarbakır men jag var helt enkelt för trött, helt slut! Efter flera timmars promenad, mycket kultur, mycket dofter och annat att ta in. Jag slocknade direkt nar vi kom hem igen. Men har kommer iallafall lite bilder. Och visst, Diyarbakır ar lite skillnad fran byn Bismil:

Detta ar muren som omger hela Diyarbakır, gjord av vulkansten:


Man kan ga in i muren pa vissa stallen, och aven klattra upp och vandra pa den! Men jag hade högklackat och kunde inte klattra sa bra sa jag nöjde mig med första ''etappen''.



Inne i muren


Har bor manga hemlösa om natterna. Ni kan ju tanka er lukten som fanns dar :(
V

En liten tur i en jattefin park med Pamukkale-imitationer:



Jag framför statyn av Atatürk.

Pamukkale-imitationen. Pa sommaren omges allt av vatten och ınnanför stenarna ar det en jattefin cafeteria.


Vi gick pa en liten shoppingrunda med Sibel, Taner och Ramazan.






Vi stannade och sag pa nar de tillverkade Pişmaniye. Som ni vet sa alskar ju turkar allt som ar sött och detta ar en delıkatess! Och bara för att jag hade en kamera med mig sa fick jag gratis! Happy days!



Smakar ungefar som sockervadd :)


Kommentarer
Postat av: Mama

Hej Gumman, Det ser ju jättefint ut. Önskar verkligen att jag kunde vara med dig. Ha en riktigt bra tid i Turkiet och NJUT, snart är du hemma igen. I alla fall en stund. Kram

2011-03-14 @ 09:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0