Konversation utanför Damlatas-cave.

Dagen har ju som sagt varit helt underbar. Efter att vi varit på stranden och under Kale tog vi turen runt Damlatas-grottan och tittade på alla turister som var som tokiga i postcards, granatäpple-juice och souvenirer.

Jag förstår mig inte på vissa turister alltså.. eller rättare sagt förstår jag mig inte på tyskar.
Det kom fram en tyska och pratade med mig, och jag svarade på ENGELSKA att jag inte förstog vad hon sa. Och vad gör kvinnan? Fortsätter babbla. Återigen talade jag om att jag inte fattar tyska men hon verkade inte fatta vad jag sa heller, eller så ville hon helt enkelt inte.

"Talk to the hand" och så vände jag ryggen och gick vidare.

Jag säger som jag sa i somras... ska man utomlands så ska man väl iallafall kunna lära sig lite basis på det språk som ALLA pratar för att göra sig förstådda; engelska. Alla kan inte tyska, förstå det!!!



Kan ni tänka er?
På sommaren är det beachparty här bakom mig... nu är det INGENTING.
Tragiskt :P

GOD NATT!!


Kommentarer
Postat av: Mama

God Natt gummarn, hoppas ni får sova bra. Ses på tisdag. Puss Älskar dig. Hälsa Kadir.

2012-01-19 @ 07:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0