Att lära sig Kassettpåfyllningen

Förut tyckte jag att Peter verkade som en bra upplärare.
Nu börjar jag tvivla.

Han skulle lära våran färsking hur kapselpåfyllningen går till, KASSETTEN som vi kallar den.
Stackars Alex...

Det finns 2 kapselpåfyllnings-maskiner,  varav en stog marre på, och Peter stog med Alex på 2:an.
Så fort man fyller i kassetterna med kapslar ska man alltid skriva upp vad det är för order, batch, längd på kapslar osv, på en liten remsa.

Alex: Vad va det man skulle skriva först? Vad det ordern eller batchen...?
Peter: MEN FÖR FAN, jag har ju sagt det.. ANTALET!
Alex: MEN JAJA! Varför måste allt stå i en viss ordning?
Peter: För att... DET BARA ÄR SÅ, ställ inga dumma frågor!

Haha, och när jag började på fabriken fick jag höra att det inte fanns några dumma frågor, utan man skulle fråga så mycket som möjligt för att lära sig rätt.

Peter: MEN SKRIV KLART NU FÖR FAN.. jag har lite att göra.
Alex: Va fan ska du göra? Du ska ju lära upp mig.
Peter: MEN DET ÄR MATCH PÅ RADION! Skynda!

Och stackars Alex började skriva på remsan.
Peter: FEL! GÖR OM!

Och så kasta han bort remsan.
Alex: Vad va det för fel på den remsan?
Peter: Du har ful handstil.. GÖR OM.

Alex gjorde om remsan.
Peter: KOM IGEN! SKYNDA PÅ!
HÅLL KÄFTEN!!
- Hävde han ur sig till slut, och jag kunde inte göra annat än hålla med Alex.

När han äntligen skrivit klart sin remsa - efter ca. 5 minuter - skulle han in i kapselrummet och hämta kapslar.

Peter: OCH VART FAN TROR DU ATT DU ÄR PÅ VÄG?!
Alex: Hämta kapslar.
Peter: Jaha, va bra. TA MED MÄRKLAPPAR OCKSÅ.
Alex: MEN JAG SKAAAAAAA!!!!!!

Damn, Peter gav en känsla av att vara en riktig löjtnant eller överste inom det militära.
Peter: ALEX! Fyll på kapslar, skriv upp batchen och JOBBA!

Kommentarer
Postat av: Alex

ASGARV.. som sagt, har nog underskattat "blogg".

Alex

2008-02-21 @ 21:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0