En dag på jobbet

Hela den här helgen som gått har marre jobbat EM.
D.v.s. att hon missade Halloweenfesten. Kul.

När jag missar sånt jag vill göra blir ja JÄVLIGT deppad o sur, o då är det tur man har annat som kan pigga upp.
Som igår. Jobbet (otroligt) piggade faktiskt upp rejält. Det va faktiskt t.o.m. KUL att jobba igår.

Det var halta Walle som livade upp stämningen med sina otroligt smarta kommentarer som brukar komma lite now and then.

Som när vi hade rast.
Man skyndar sig ALLTID ut från lokalen när man får rast, för att såklart ha så lång rast som möjligt.
Men inte Walle.

Han kom kanske 5 minuter senare än alla andra. Och kaffe skulle han ha.
Som man brukar göra så satte han sig först ner vid sitt bord och sina arbetskompanjorer.
"Det luktar schampoo. Är det någon som tvättat håret?"
Marre och Emma brast. Här har vi jobbat hela dagen ihop, och när vi har EN TIMME kvar på arb.dagen frågar han något sånt.
"Fructis Garnier är det!"  - En applåt för Walle.
Micke såg undrande på honom och frågade snällt: "Ska du inte ha något kaffe?"
"Jodå, jag ska gå och hämta."
"Nä, men sitt ner. Du har ju ont. Jag hämtar."
"Helvete heller, jag har jobbat hela dagen, jag kan hämta mitt eget kaffe."
"Nä, det är lungt, jag hämtar."

Och genomsnäll som Micke är, så gick han efter kaffe. Walle ropade högt efter:
"BARA EN HALV KOPP, OCH EN SOCKERBIT!"

Micke kommer tillbaka med Walles kaffe, men Walle ser ner på sin kopp.
"Men jag vill ha en sked åxå."

Micke suckar och hämtar den stackars skeden.

Senare kom Heidi in, går fram till Walle och hänger över bordet.
"Men lilla gubben, varför kom du in så sent till rasten? Kunde inte Micke bära dej?"
Micke: "Walle var och tvätta håret."

Då brast Marre återigen. ^^


Maarre var avbytare de 4 sista timmarna. D.v.s att JAG ska fylla på överallt, jag ska serva alla andra ute vid maskinerna så dom kan hålla maskinerna gående hela tiden.
Marre skulle klistra kartonger. En kartong välter åt sidan och bakom står Micke, med bara sitt ansikte skymtande bakom kartongerna.
-----ILLVRÅL------

Javisst... hördes över hela fabriken.

Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha! du är bäst på att skriva, berätta saker! om du lovar att uppdatera din blogg ofta
nu, så hamnar den i mina favoriter, lovar ;)

2007-11-05 @ 20:46:04
URL: http://dookie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0