Helgen

Fredag.
Helena ville att vi skulle ut på krogen.
Däremot slutade jag jobbet 22:00 och tyckte att det var alldeles för sent, så det vart inget.
På jobbet var det rätt så kul.. Stefan är ju inte den brightaste personen på planeten. När man gjort en omställning på en maskin som sedan ska signeras av vem som gjort den, brukar man ju kunna säga "sätt en kråka."
Vilket var precis vad J.O gjorde.
"STEFAN. En kråka!"

Yrig ser sig Stefan omkring i luften och söker hela byggnaden efter en stackars kråka.
Marre dog.

LÖRDAG.
Upp kl.6 på morgonen, åker iväg till Fjöget för att hjälpa till på MC-tävlingen. Kallt som fan, och det enda man begär är att grillnissen ska tända grillen så marre har nånstans att värma sig.
Efter 2h äntligen. Sen droppar det in folk till anmälningen, och det roligaste var Syd-Afrikanen som var LJUS.
Hur fan skulle jag kunna veta att han var Syd-Afrikan då?
Pinsamt.

Sedan satt jag med Jocke och vad-han-nu-hette i en buss och tod tidklockan + tidsprotokoll.
Och jag säger då det - jag har aldrig haft så roligt!
Jocke var så otroligt röka-och kaffesugen att man nästan såg röken ur öronen på honom.
När dagsetappen äntligen var över tacklade han sig bokstavligen ut (betyder att marre satt som ett frimärke på bussväggen) och man såg verkligen hur han njöt av den där äckliga cancerpinnen.

Middag vart pyttipanna - kul för oss som inte äter kött.
Jocke: "MEN BJUD INTE DÅ. FÖR I HELVETE!" när inte hans polare hade hämtat mat åt honom.
Jocke: "Men ät då för fan, ät!"

Sen efter ett tag kom dom in på filmen "Fäbodjäntan"...  då skrek jag att jag ville ut.
På kvällsetappen var det rätt mysigt, mörkt och kallt - för de som stog ute. Men för oss i bussen - ljust och kallt.
Och så fort Jocke såg att det närmade sej en pannlampa i skogen kom vrålet:
"NU KOMMER DET NÅN! NU KOMMER DET NÅN!"
Hela bussen gungade av lycka.

Söndag.
Fars Dag.
YEEEY!
Vi ses snart, farsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0