Vad är verkligt?

Förtusan.. många saker i livet gör att vissa saker känns overkliga.

Som nu t.ex.. hemma några timmar innan jobbet.
Känns förjävvla bra! Nästan overkligt, kan jag ha LEDIGA TIMMAR från jobbet? Vi som alltid jobbar.
Eller ska man känna att jobbet tar en bort från verkligheten.
Där är man bara - inte en människa, inte någonting. Det stället är inte heller verkligt, bara ett fängelse.
Usch.

SOM när man är utomlands. Hur verkligt känns DET?!
Inte alls verkligt!
När man pratar med nya vänner från andra länder och man alltid blir jätteglad så fort man får en pratstund med dem - känns så otroligt overkligt att man inte kan beskriva det.
Och speciellt när de berättar om hur varmt det är.
Är det verkligen på samma planet?
Det känns så avlägset, som om det inte finns så underbara ställen på denna jord.
Men så vet man - det är bara 5 timmar bort.
Visserligen med flyg (usch igen) men man överlever. Förhoppningsvis.

En fråga till mig själv: Vad är meningen med detta skumma inlägg?

JAG VILL TILL EN OVERKLIGHET!!!!!

(Nu jäsiken vart jag förvånad, jag låter som ett dansband!)

Kommentarer
Postat av: Jess

Men, det är ju bara att ta steget! Finns ju massor av jobb utomlands eller så kan man alltid plugga något så fixar skolan boende och allt. Går det inget bra så är det ju bara att dra hem igen och gå på a-kassa ett tag :D why not? istället för att bara gå och vantrivas i kalla sverige?

2008-11-05 @ 10:53:44
URL: http://sirarti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0