Ännu en vecka

En ny vecka, och allt jag väntar på är helgen - FÖR DENNA HELG ÄR JAG LEDIG, och den ska spenderas med Helena!
Iallafall på Lördag!
Fyfåglarna vad kul vi kommer ha!

Jag fick ett brev från jobbet igår. En kallelse till ett rehabiliteringsmöte.
Jag läste inte så noga, men det stog något i stil med "...när sjukskrivningen återkommer med korta intervaller..."
Jag blir förvånad att det tog så lång tid innan jag fick komma på ett sånt möte.

Then again, jag förstår att jag måste dit - så ofta som jag blivit sjuk MED KORTA INTERVALLER.
Då frågar man sig - VARFÖR är jag sjuk så ofta? Och så tajt inpå varje gång?

Jag vantrivs.
Varför vantrivs jag?
För att vissa tanter på jobbet gör livet surt för mig?
För att så fort det är något som är fel så är det vi UNGA som får ut för det.
För att såfort jag gör något du inte kan/vill får jag en utskällning och får höra hur dum jag är.
För att vi får nytt schema
(för 4:e ggn på ett år) igen och vi är lediga EN HELG av tre!

Man jag kan lova dig, (för jag vet att du läser) att den här gången sätter jag dit dig och berättar PRECIS hur du är.

Varför så många, (inte bara jag) kommer hem från jobbet och gråter för en massa utskällningar som vi inte gjort oss förtjänta av.
Varför man är RÄDD för att gå till jobbet för man vet att DU är där.
Varför man får så ont i magen bara av att tänka på jobbet och dig.
Varför man inte vågar vara i din närhet för man vet att närsomhelst får jag en utskällning som HELA FABRIKEN hör, pga hennes gäla röst.

"Jag ska anmäla dig till chefen för det du skrivit."


Varsågod, du kan inte anmäla mig sålänge jag inte använder ditt namn eller företagets namn.
Go ahead, make my day ;)

"Marre! Jag har så många kartonger här så att jag blir rädd för att bli PACKAD!"
(Man får försöka göra så mycket komik av det lilla som finns på fabriken.)

Kommentarer
Postat av: anonym

för fan!

vad är det för kärringar?

vad är problemet?

har hon inget eget liv?



Du måste därifrån!

2008-10-28 @ 09:46:33
Postat av: dookie

bra skrivet, jävligt bra skrivet.

2008-10-28 @ 11:48:16
URL: http://dookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0