Hemma igen.

Då var man hemma igen.
Tänk att jag alltid blir lika deprimerad av att komma hem.
Förstår inte varför.

3000 spänn fattigare (som jag förhoppningsvis kompletterar med 60 000 imorgon) och en massa kläder!
Massa fina linnen, ett par VITA jeans, svarta tröjor... en PENNINGPUNG har jag faktiskt köpt mig och ÄR faktiskt nästan den jag är mest nöjd med!

Igår då.
Kom till Stockholm vid 12-tiden, checkade in på hotellet för arr sedan gå ut på stan och träffa NISSE!
Vi drog en fika och pratade gamla minnen, pinsamheter (som jag trodde att hon hade glömt).
Jag tror faktiskt att vi bara tabbade oss hela tiden igår.
Ta detta t.ex:
Vi beställde en varsin latte, jag med hasselnöt och nisse en vanlig.
Jag kan säga att jag drack upp den UTAN hasselnöt, och insåg det efteråt!



Efter det gick vi till ett fik utanför t-banan där dom sålde smoothies.
Och efter att ha bildat en lång kö bakom oss frågar servitören artigt "är ni klara snart, tjejer?"

VI VILL HA EN VARSIN REDBERRIES SMOOTHIE, TACK!
Men inte kan ni väl ta likadana? Jag rekomenderar en banana och en redberry.
Men vi vill ha en varsin.
Men ni kan smaka av varandra.
Ok.


RIMLIGTVIS så är banana GULT, right? Och Redberries lär ju vara RÖD, eller hur?
När vi har betalat ser marre på servitören lite frågande och undrar: "vilken är vilken nu då?"
"Skämtar du?"
"Förlåt."


Likabra att gå därifrån på en gång.
Nisse tyckte att det var väldigt kul - men roligaste av allt var att nisse trampade snett i trappen och nästan låg raklång.
Klockrent.

"Hur kan du ställa en sån fråga? Det SYNS väl vilken smoothie som är vilken?"
"Man vet aldrig, tänk den där Fresh Turkey då! Hur ser den ut? Choklad med massa hår eller?"
"EEEEW".


På kvällen vart det middag på Beefeater, ingen vidare fin restaurang utan mera en pub - var faktiskt rätt skönt att DINNERA (häpnas nu) på en lite mer sunkigare ställe.

Senare gick vi till baren på Continental, träffade Katja (som för övrigt har blivit min förebild) och snackade med stammisen Freddy.
Trevlig kväll.


IDAG har det blivit shopping av rang.
och jag ber om ursäkt att jag inte lägger ut några bilder.
tjena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0