Marre funderar

Jag har haft en liten fundering ett bra tag, men glömt att fråga andra vad dom tycker om saken.

Barnfilmer, och då menar jag gamla, klassiska filmer som DISNEY, är dom verkligen så barnvänliga EGENTLIGEN?
Think about it for a second...

I Sjöjungfrun Ariel har vi bläckfisken Ursulla som så FINT uttrycker sitt hat för Ariel och kallar henne för "LILLA SLYNA".
Och så vart mor min arg på mig när jag var liten och sa samma sak till henne.
HUR ska ett barn förstå att det är en negativ sak, när det är en barnfilm?

Och nu senast i Lejonkungen 2, om Simbas dotter Kiara och Scaar´s son Kovu.
Simbas pappa Mofasa och Scaar är ju bröder, vilket gör att Scaar är Simbas farbror.
Vilket gör att farbror Scaars son Kovo och Simbas dotter är KUSINER, right?

Och i filmen GIFTER sig Kiara och Kovu.



Barnfilmer.. jag säger då det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0