Nu är det helg...

... men inte är jag ledig för det!

Idag har jag vart hos Helena, vi AVBOKADE min tid hos tatueraren (och det är inget ljug när jag säger att jag har aldrig sett en tatuerare bli GLAD över en avbokning.. tills nu.)

Vi gick till hotellet och skaffade billes till Halloween-partyt.

Och även bestämt att imorgon efter jobbet ska vi till Gustavsvik.
DAMNIT vad roligt, jag som fortfarande itne har vart där sen de byggde om det till äventyrsbad!

Jag kan ju ta och berätta VARFÖR jag aldrig vart där hittills:

Jag, Jojo, Jessika och Ingrid (var det någon mer?) hade bestämt oss en dag för att åka dit.
Fine.
Kommer in till Örebro och får ta stadsbussen till G-vik.
Fine.
Vi visste ju inte RIKTIGT vart det var vi skulle kliva av bussen, så vi frågade busschauffören om han kunde vara så snäll och stanna bussen där vi skulle av.
Visst, det skulle han.
Men glömde.

Så vi åkte - och åkte - och åkte.
Och till råga på allt så åkte vi lite till. Tills chauffören såg oss.
"JÄDRAR! NI SKULLE AV VID GUSTAVSVIK!"

Försent.
Vi kliver av bussen mitt ute i INGENSTANS, bokstavligt talat. Ute i skogen.
Hade ingen aning om vilket håll vi skulle åt, vart vi skulle ta vägen eller HUR vi skulle ta oss ut på stora vägen igen.
Vi vandrade och för en gångs skull stog turen på våran sida. Vi kom ut på vägen igen efter kanske 20 minuters promenad.
Åt vilket håll ligger Gustavsvik, nu då?

VI väljer att gå åt ett håll. Vi frsöker lifta, och ett gäng med grabbar stannar. Precis när vi skulle öppna bildörren ÅKTE dom igen! FUCKING BASTARDS!!!!!!

SÅ vi fortsatte vandra.
EN BUSSHÅLLPLATS!
EN BUSS ÄR PÅ INGÅENDE!

För att hinna med den bussen var det SPRINGA fort som fan.. och tur! Vi hann på bussen.

"Nämen tjenare tjejer! Är ni här igen, skulle inte ni till Gustavsvik?"

Snäll som han var så fick vi åka gratis denna vända, och NU kom vi till badet!
Hmm.. kö ända ner på gatan.
När vi äntligen får komma fram - TYVÄRR, vi släpper inte in fler, det är fullt.


Vi tog en pizza istället.

Kommentarer
Postat av: Jess

Haha :D :D :D Jag minns det knappt, måste ha varit jättelängesen?



Forsen är det bästa på hela G-vik!

2008-10-26 @ 12:58:57
URL: http://sirarti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0