TURKIET - Måndag

(29 September).

Jimmy och Ulla var bakis som fasen idag och spenderade mesta tiden av dagen på hotellet.
Visst är det kul att slänga ut 6.500 och spendera tiden på hotellet? ;)
Tur för mig så blir jag nästan aldrig bakis, och mamma är envis som FAN, så hon skulle aldrig kasta bort en dag även om hon var sjuk.
Så jag och mamma tog en långpromenad i det fina vädret.

Jag måste bara få säga att turkar är de mest lättlurade jag någonsin har mött. Jag hade mina gröna linser och bokstavligen ALLA kommenterade och sa hur underbart vackra mina ögon var.
"Original or linces?"

Klart som tusan jag säger original ;)
Så mycket gratisgrejer och mycket billigare på all shopping jag fick!
Snacka om shopping!

Vi var ute precis hela dagen och vandrade omkring, sen hade vi siesta till halv 6. Sedan vaknade även Jimmy och Ulla till liv.
NÄÄÄMEN GODMORGON, hoppas ni är nöjda med er semester - I know I am anyway!

Sedan fick vi även med dom ut på en sväng och då bokade vi en till båtresa - Manavgatfloden, a.k.a. Smaragdfloden. Vi fick även lite info om delfinshowen som fans 20 minuter utanför Alanya.

Ikväll skulle det vara BeachParty på hotellet! Inte illa! Pappskalle frågade om vi skulle vara på hotellet ikväll och att han kunde reservera ett bra bord åt oss. MEN GIVETVIS, gullpojke!

Middagen började och pinsam som marre är så frågade hon pappskalle när BeachPartyt skulle börja.
"It has already started".
Förlåt.

Inte visste jag att den vanliga kvällsmiddagen var BEACHPARTY?! Det var det lamaste beachparty jag nånsin har vart på.
Men sen kom  showandet igång och det var samma som förra året - en massa uppträdande, magdans med ormar och vanlig turkisk dans.
GISSA vem som vart uppdragen till att dansa - i år igen?!

Du gissade rätt.
Men i år var jag faktiskt inte nervös.

Efter dansadet hade hotellet "BINGO" där man kunde vinna gratisdrinkar för kvällen.
Det tackar man inte nej till, så vi var med.
Och mina så gullpojkar, både Maximum Pappskalle och MiniPappskalle satt vid vårt bord under hela bingons tur och hjälpte oss. (Som om att man inte vet hur bingo går till?)
Det roliga var att pappskallarna hade missuppfattat hur man skulle vinna, första personen som vann skulle ha en rad full, den andra som skulle vinna skulle ha 2 rader osv.. Pappskallarna gjorde allt för att vi skulle vinna. GULLIGT.

Så fort marre fick en rad skrek MiniPappskalle "BINGO! BINGOBINGO!!!" och rusade fram för att visa att jag hade vunnit - ungefär 3 gånger innan jag på riktigt faktiskt vann!
Fast det var Jimmy som vann men jag fick drinken - Sex on the beach.

Sedan skulle Maximum Pappskalle rappa - på turkiska.
Och jag har väl aldrig skrattat så mycket!
Mitt i allt rappande så lyckas han på något sätt få in "PAPPSKALLE" i sången och pekar på oss.

I love him!


DAGENS CITAT:
"Gå och lägg er!"

(En annan pappskalle hade lärt sig lite mer svenska.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0