Min vän kommer inte hem

Vad ska jag göra?
Jag har en polare som var tvungen att ta sig till Linköping och nu får han inte ens sova kvar där.
Nu sitter han på en reception på ett hotell för att hålla sig varm och kan inte ta sig därifrån, hör av sig till mig och frågar om jag kan komma och hämta honom, för det går inga bussar eller tåg.
FÖR TUSAN, jag är orolig för dig.
Jag kan inte hämta dig för jag har druckit ETT glas vin. ETT.
Ett glas, vad är väl det?

Var ska du ta vägen inatt?
Sitta där hela natten får du väl knappast göra. Finns inga tågcentraler du kan sova på.
Jag vill komma och hämta dig, men jag kan inte.

Vad hjälplös jag känner mig.
Jag låter dig sitta i en reception flera mil hemifrån.
Vad elak jag känner mig som inte ens kan ställa upp med en så simpel sak som att komma och hämta dig.

Jag kan inte.
Jag får inte. Sveriges regler är sådana.
Förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0