Pulka-race = fiasko

Jäddrans skit!

Var hos Helena igår och vi hade laddat upp för ett pulkarace.
OCH VAD HÄNDER? Plusgrader, småregn och det blir kramsnö.
Gick det fort i backen? KLART INTE.
Fast jag vann iallafall, jag både kom längre och fortare fram.
Sen vart det en vända på stan (eller vad man nu kallar hela Lindesberg för). Jag hitta en GÖRSNYGG skjorta som jag bara var tvungen att ha. Men skapligt att man skämde ut sig.

Marre: Här vill jag gå in.
---ser på skyltdockorna---
Marre: Fast iofs, det ser ut som en pensionärsaffär.

Vi gick in, och marre vart förälskad i skjortan.
Helena: Det var visst ingen kärringaffär trots allt.

Den blicken från kassörskan glömmer jag aldrig.
Marre: *host* Jag har aldrig sagt något sånt...

Pröjsade fort som attans och ut ännu fortare.

Såg "Svante" en sväng med utkörningsbilen och han tutade, vinkade och såg så glad ut :) Då vart Marre glad med.
Sen hyrde vi filmer: Seed of Chucky och Wedding Daze.

Seed of Chucky, vad kan man säga? Dom två första Childs Play var riktigt bra, men de andra uppföljarna känns som om det är mer komedi-skräck. Man tar dom inte riktigt på allvar, speciellt inte SEED OF CHUCKY. Men den va underhållande :) Chucky arbetar bäst ensam, utan fru och utan son/dotter.

Wedding Daze = DEN ABSOLUT SÄMPIGASTE FILMEN JAG NÅGONSIN SETT. Den va inte rolig, inte romantisk, inte humoristisk, inga roliga kommentarer... SEG utav bara den! Jason Biggs, vad tar du för roller egentligen? Hela filmen var så förutsägbar, inget oväntat hände. Man väntade i stort sett bara på att den skulle ta slut.



BY THE WAY.. när jag åkte in till Lindesberg hade en liten olycka med en liten lastbil eller någon sånt, inträffat nyligen. Polis, brandkår o massa andra räddningsgubbar var på plats. Sänkte farten ner till drygt 20 och då höll marre på o köra av vägen. Helt plötsligt vinkade en brandman TILL MEJ.

WOAH, en brandman! Han vinkar till MEJ!!!
Sen såg jag att det var Tony.
Vinkade tillbaka och körde vidare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha, så du han se att det var jag? Trodde inte det, du såg så förvånad och undrande ut!

2009-01-25 @ 15:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0