Kulturella Marre

HAH!
Hör (eller läs för all del) och häpna!
Jag och Jimmy hade så träligt på förmiddagen då det var rent ut sagt PISSVÄDER här.
Så vi tog på oss regnjacka och gummistövlar och åkte till KONUNGA-STOLLEN!
Såklart att det var igenslaget för rasrisken.

Så vi åkte till Gruvparken istället!
Jag skulle vilja säga "eftersom Jimmy är ny i Nora så är det väl kul för honom att se detta". Men nu är det ju så att han har bott här i 2 år, men har ändå inte sett skiten!

Tänk er att se denna "kruka" mitt ute i skogen. Lite ballt faktiskt!


Han tyckte det var jättekul att vi för en gångs skull var KULTURELLA.
Och det, gott folk, händer inte varje dag!
Det är en oskriven regel, att bor man i Nora, så gör man inte typiska "Nora-saker" som alla turister gör. Även om man aldrig upplevt sakerna som finns i Nora. Som t.ex. "Mordvandringen med Maria Lang". VEM skulle inte vilja gå på det, lixom? Jag tycker det vore skitkul, men som Norabo så ska jag låta det vara till turisterna!

Resten av bilderna finns på min Bilddagbok.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller hur! Jag vill inte för allt i världen att någon misstar mig för TURIST liksom ;p ...Vill också gå på Langs mordvandring. Dock. Och åka tufftufftåget mellan Gyttorp och Nora, som när man var liten skit. Och göra massa andra turistiga grejer man är nyfiken på men inte sett!

2009-07-20 @ 17:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0