Vardagslyx är den bästa

Nu har vi kommit hem från Loka Brunn.
Jag valde att inte ha med datorn för jag ansåg att är man på SPA så ska man passa på att ta det lungt och släppa alla tankar på allt annat. Som datorn och bloggandet, t.ex.

ONSDAG.
Vi kom till Loka halv ett.
Vi yrade omkring bland alla underbara hus och undrade vart tusan receptionen var, och sedan skulle vi även hitta till vårat hus där vi hade rummet. Men vi hittade lätt.
Och när vi äntligen var på rummet stog det en flaska Champagne och en korg full med jordgubbar, choklad och frukt på bordet.



Klockan 2 var jag på lerinpackning och massage. Och jag säger då det:
Jag somnade. Och nu har jag så fruktansvärt ont i ryggen.

Efter en timmes behandling var det Jimmys tur. Och medan han togs om hand låg jag ute på badhusets gräsmatta och solade. Inga fel där inte ;) När Jimmy var klar satt vi i bubbelpoolen ett tag.
Vi vet hur man lyxar till det, skulle man kunna säga ;)

Runt 5-tiden gick vi till huset och piffade till oss för middagen. Middagen var i en salong och bestog av 2-rätters. Tyvärr var det en fast meny så alla fick äta samma rätt. Till förrätt vart det min absoluta INTE-favorit:
3 olika sorters sillar, ost, potatis och gräddfil.
Folket runtom skrattade lite smått när de såg hur jag pinade i mig förrätten.
Till huvudrätt vart det kyckling med bakad potatis. Världens godaste rödvin till!

Och vi tog såklart efterrätt ute i en annan salong:
Kladdkaka med vaniljglass, blåbär och jordgubbar.

Efter middagen satt marre och utstrålade vibbar på stället där alla ville sitta! Synd att jag hade tagit platsen ;)



Sen tog vi en långpromenad längs Loka-sjöarna och sedan en tupplur över natten :)

Det är något med Hälsokällan i Bergslagen.

Kommentarer
Postat av: dookie

"Det är något med Hälsokällan i Bergslagen." Haha! Mmm, det ser najsigt ut!

2009-07-23 @ 18:51:18
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha men tack :D

2009-07-23 @ 18:54:32
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0