Midsommar = röka gräs

Hey bitches, missed me?

Jag får väl be om ursäkt för den dåliga uppdateringen under helgen, MEN HEY!

Det har vart midsommar, vem sitter vid en dator då?


Oh well...

Midsommar firades precis som förra året hos Chrille ute i Hällarna, Arboga.

Vi kom strax efter 13:00 på dagen och grejade med bord, stolar och massa annat tills folket kom.

Det var grillning, årets första dopp, singstar, champagne, eldning av skohorn, röka gräslök, captain morgan, bål, fotograferingar, massa sprit, mycket dans, trasiga myggjagare, bra musik och lite väl mycket att dricka för den stackarn som spydde FONTÄNSPRUT över hela köket - 3 gånger. Och så får vi inte glömma tönten som satte sig bakom ratten och körde bil på fyllan. Hoppas du fick dig en riktig åktur, sucker.

Fröken Svensk Midsommar ;)

Kärleksförklaringar hit och dit, bråk, missuppfattningar och annat tjafs behövs ju inte tas upp.

OOOPS, I think I just did ;)


Jag skrattade så mycket under kvällen att jag hade ONT i käkarna när vi väl skulle sova.


Kallt utav bara fan var det med, men är man envis och ska hålla stenhårt på att inte klä på sig en massa kläder för man vill inte förstöra sin midsommar-look, så får man väl skylla sig själv.


Jag har räknat upp alla myggbett jag fick denna midsommar, och jag har nu 24 stycken.

Lite mindre än förra året. 1-1 marre mot myggorna.


Myggjagaren:

Det vart lite tjatigt med denna jäkla myggjagare som alla sprang omkring med, och jag kan lova att ingen vart gladare (skadeglad) än jag när den gick av på mitten.. visserligen dagen efter, men ändå!


Badandet:

Jimmy, Kim, Bojar, Roger (var det någon mer?) tog årets första dopp. Jag hade ALDRIG satt min fot i det vattnet med tanke på hur de såg ut när de kom upp. Den RANN brunt på hela kropparna. Bojar hade dessutom en metmask på armen. Och Kim hittade en groda.


Dansandet:

För det mesta var det Linda, jag, Nisse och Lina. Bra musik var det så man kunde knappt sitta stilla.


Singstar:

En riktig partypooper så det sjöng om det. Inte det roligaste så nu förstår jag att jag INTE ska dra igång karaoke på mina fester något mer. Den enda som var kul när det gällde sjungandet var Kim som hade playback!

Grillning av diverse saker:

Förutom maten grillades skohorn, chips, en grill och alla brännbara föremål på bordet. Det uppskattades inte av värdinnan som vart lite väl ilsken, så alla vart lite tillbakadragna efter det. Synd att det inte vart någon midsommarstångbränning! Det hade blivit en intressant konsekvens :P

 
Eldning + ett föredetta skohorn.



 

Fotograferingarna:

Men snälla... Ibland blir det bara för mycket.


Captain Morgan:

HELL-to-the-YEAH! Kaptenen och jag har blivit väldigt goda vänner. Tyvärr är jag och hans vän Coca Cola inte lika bra vänner dagen efter.


Har jag någonsin sagt att jag kan ta starka groggar? Nej.
Min till vänster med andra ord.

Bålen:

Den är alltid lika kul. Den innehöll vin, någon dricka att spä ut den med, jordgubbar, stjärnfrukter och melon. Men den var alldeles för svag så Kim hämtade sin kvarting och hällde i. Utan att veta om det kom Chrille med en till vinare eftersom alla klagade på att bålen var för svag, så vinaren åkte i med.

Bålen kunde inte ha blivit godare.


Jag fick ta ett glas med bara frukt och självaste bålen som en shot i ett miniglas a´la marre.

Fel årtal i mode:

En av grabbarna som kom störde jag mig något otroligt på.

Han såg precis ut som min vän Stefan: solariebränd och megablonderat hår med svag utväxt, och pärlhalsband i olika färger. Och då snackar vi om att Stefan såg ut så på 90-talet!

Sucker.


Blondinbella:

En av brudarna störde jag mig med på. Jag förstår att många ser upp till Blondinbella, men att t.o.m. ha samma frisyr, smink och kläder som henne och dessutom skryta om det?

Suck.



Fler bilder finns på min bilddagbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0