Vilken shoppingdag!

Nämen herreminskapare vilken dag!
Så mycket affärer och så lite tid!

Resan till Karlstad var en upplevelse. Hela E-18 ända från Karlskoga var en upplevese.

"VAD FAN GÖR VI PÅ VÄSTKUSTEN?" gormade jag ur mig när vi kom till Kristinehamn.
"Västkusten?"
"ALLT som heter HAMN på slutet är på västkusten!"

Där vart jag dumförklarad.

Väl inne i Kristinehamn kom skylten Marieberg.
"Är vi tillbaka i Örebro nu?"
Sen kom även skylten GUSTAVSVIK.
"VÄND OM! Vi har åkt fel! Vi måste vara i Örebro!"
HUR FAN kan man använda såna skyltar på fler än ett ställe på så nära håll?
Hade jag vart bakom ratten hade jag vänt om hem på en gång.

Vi kom äntligen till Karlstad och första affären vi gick in i var Åhlens. Jag fyndade en klitchig mössa och jättesöta knästrumpor med rosetter på. Vid kassan täntke jag dra upp mitt H&M-kort för bonuspoäng, men glömde bort i vilken affär jag var i.
"Vart är jag någostans?"
Jag förstår inte varför all personal började skratta? Även Jimmy...
 


Vi lunchade en sväng och Jimmy slängde ett öga mot infotavlan och brast:
"Affärerna stänger klockan 16, bara så du vet."
"VA? Hur fan kan allt stänga så tidigt i Askersund?!"

Jimmy såg ut som ett frågeteckan.



När vi skulle åka hem och passerade skylten "Skärgården" frågade jag om vi var i Stockholm.
Jag frågade även om jag fick köra men fick ett fett NEJ.
Varför?

   
  

Kommentarer
Postat av: Seawall

Från vilken planet kommer du ifrån egentligen marre?

2009-03-08 @ 15:57:39
URL: http://seawall.blogg.se/
Postat av: Anonym

De vita skorna ser verkligen jättefina ut, säkerligen bekväma!

2009-03-08 @ 22:49:50
Postat av: dookie

det var från mig... :)

2009-03-08 @ 22:50:23
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Anonym

riktigt fina bilder på dig

2009-03-19 @ 04:06:10
Postat av: Anonym

riktigt fina bilder på dig ;)

2009-03-19 @ 04:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0