Kryssningen - LÖRDAG

Jag gick ju och la mig (i hytten duktigt nog) vid halv 4 och vaknade klockan 8 igen.
Inte många timmars sömn där, men man åker väl inte på kryssning för att sova?
Det gjorde iallafall inte Nisse, som inte sov en endaste sekund på 36 timmar :)

På Lördagmorgon precis när jag hade duschat och gjort mig klar trippade Nisse in i hytten och såg lite småtrött men glad ut. Vi gick till frukostbuffén och käkade MELONFRULLE medan de andra fortfarande sov.

Efter det gick vi ut på soldäck för att känna den underbara solvärmen och för att träffa Milad och hans kompis.
En massa springandes över hela båten vart det, och många karlar/gubbar kom fram och kommenterade mina ögon.
Jag fick till och med en flaska rödvin av en kille bara på grund av mina ögon.
Tack :)
Senare gick jag och Nisse tillbaka till hytten och då fick vi iallafall liv i de flesta. Vi alla gick till slut ut på soldäck och solade ett par timmar, med goda drinkar och roliga namnlekar.




Vi missade karaoken idag med bara för att vi solade!
Jag tyvärr, fick dricka alkoholfritt eftersom jag skulle köra hem oss från Arboga på kvällen.


Sen gick vi in i TAXFREEn för sista gången och då passade jag på att köpa en liten present till våran busschaufför.
Jag köpte 1/2kg Ahlgrens bilar.
När vi till slut skulle kliva av båten (nästa gång ska vi dubbelboka kryssningen) kom det fram en massa folk som ville ta adjö, fast vi bara hade sagt som mest ett "hej" i festandets stund. Vad trevligt.
Jag fick ett hejdå från Milad sen var det bara för oss att kliva av båten, och som vanligt var vi bland de sista.

Jag har då aldrig sett en chaufför bli så rörd av att få en liten uppskattningspresent.
Han tog emot paketet, smilade och visste inte hur han skulle agera. Han såg bara så glad ut och tackade hjärtligt.
JAG ÄLSKAR ATT GLÄDJA ANDRA.

När vi kom på bussen hälsade alla så hjärtligt, kommenterade mina ögon och var så vänliga så.
På vägen hem stannade vi i HallstaHammar igen, och då hälsade en snubbe på mig IGEN.
Då kände jag att jag nästan var tvungen att prata tillbaka.
"Vart kommer du ifrån? Örebro?" frågade han.
"Njaa.. Nora" svarade marre.
"Jag skäms. Jag bor på Hitorp och har aldrig sett dig tidigare. Hoppas vi kan hålla kontakten."

Lustigt att jag och två NORAbor till var med på samma buss, samma kryssning, samma dag.


Ni som vill se alla bilder säger jag bara: marrre.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: melissa

gu så roligt :D

2009-05-31 @ 22:49:13
URL: http://melleeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0