Anledningar till att hata vintern

Jag hatar vintern.
Det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra.

Jag hatar kyla.
Värme och behag är min stil, och att alltid njuta av värme får mig att slappna av.

Jag hatar gula löv / inga löv på träden.
Det ser så träligt och dystert ut, man blir deprimerad och vill inte visa sig ute.

Jag hatar att behöva klä på mig.
Man ska inte behöva klä på sig det varmaste man har för att inte frysa ihjäl!

Jag hatar Sveriges klimat.
Jag vill bo i ett land närmare kontinenten där man inte behöver klä på sig tjocktröjor för att vistas ute.

Jag hatar kyliga vindar.
Hur underbart är det inte när en varm bris blåser i håret?
Hur underbart är det inte när man är SVETTIG I HÅRBOTTEN för att det är varmt ute?!

JAG VILL BO NÄRA MEDELHAVET!


På bilden: Kleopatra Beach, Alanya Turkiet.


Kommentarer
Postat av: weise

men om det är riktig vinter utan tö o slask, så är vintern underbar. När det är gula löv blandat med andra härliga färger på träden är väl ändå fint. Kanske dags o öppna ögonen o inte vara så inbunden!?

2009-11-04 @ 19:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0