Bästa julkalendern !

Trolltider, Teskedsgumman, Pelle Svanslös, Sunes jul...

Snart är det dags för årets JULKALENDER!

Min favorit är Mysteriet på Greveholm som gick som kalender 1996!
Det var spänning, spöken, julstämning och utmaningar i varje avsnitt! Det var riktigt underhållande att titta på den kalendern.

Men det har visats så otroligt många julkalendrar, nu för tiden tycker jag att de blir tråkigare och tråkigare för varje år som går.


Innan Mysteriet på Greveholm visades var Kurt min favoritkalender - han som alltid vart jagad av björnar så fort han gick utanför sin stuga på fjällen, minns ni den?

Och vi får ju inte glömma Pelle Svanslös - hur SÖT var inte Björn Kjellman som Pelle?
Jag satt som klistrad framför rutan!


Vilken är/var eran favorit julkalender?


Det kända slottet "Greveholm" heter egentligen Hjularöd Slott, och ligger i Eslövs kommun.

Slottet byggdes på slutet av 1800talet, det kan man inte tro, va?


Kommentarer
Postat av: Sofia

ÅÅÅH, Mysteriet på Greveholm!! Klart den roligaste kalendern!

2009-11-19 @ 15:08:38
Postat av: the Stig

Sunes Jul var riktigt rolig! "förbannade jävla biljävel!"

2009-11-19 @ 15:51:08
Postat av: Ronny

Teskedsgumman kommer alltid vara en favorit

2009-11-19 @ 16:42:54
Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

tack så mycket =)

2009-11-19 @ 16:49:25
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej!

Jag undrar bara om du skulle vilja hjälpa mig att rösta fram min designade klänning på http://www.yourmoda.se/klanningar/Show.aspx?id=1781

Mer info hittar du på min blogg.



Om du inte gillar att jag gör reklam, så ber ja så mycket om ursäkt.



Kram/Cissi

2009-11-19 @ 18:47:00
URL: http://iissic.blogg.se/
Postat av: E

Självklart är mysteriet på greveholm den bästa julkalendern!

2009-11-19 @ 19:57:26
Postat av: anonymous... :P

MYSTERIET-Melitta är så jävla het!

2009-11-19 @ 20:05:35
Postat av: malin

åååh. mysteriet är lätt den bästa julkalendern! skulle vara as nice att vara där utanför ju ;) heheh

2009-11-20 @ 19:20:14
URL: http://maolindahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0