En Muhammed i familjen?

Tänkte på en sak... det är bara i dessa havsländer samt extremt-varmt-länder som man heter dessa namn som Ahmed, Abdullah, Usama och allt vad det är.
Tänk om en herr Svensson skulle finnas i deras land?

De som heter det här i Sverige är inte svenskar, ni fattar vad jag menar?
Min nästa familjemedlem ska bli en chihuahua.
Och han ska tammefan inte heta Armani, Prins, Gucci eller något sådant.
Han ska heta Muhammed.
Själv ska jag kalla mig mrs. Abdullah...



Jag ser det framför mig:
Jag går längst Stora Ica-gatan i stan, gåendes med min lilla nya familjemedlem och möter en Rottis.
Liten som min lilla chihuahua är så måste han hävda sig och skälla ut rottisen.

"MUHAMMED, KOM HIT!"


Vilken hit...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0