Lekebergskåsan

I Lördags gick årets Lekebergskåsa i Mullhyttan.
Vi gick upp 06:16, käkade frukost och sedan var vi på banan. Det är ett riktigt slit innan tävlingen, det är även lite jobb under tävlingen, och jag hade ett av de jobben. Jag och Jocke jobbade med tidtagningen, det viktigaste skulle man kunna säga. Pappa var tävlingsledare, Jimmy miljöchef, Moberg banchef, Håkan säkerhetschef, Magnus depåchef och Lars var besiktningschef.
En jävla massa chefer, och många som arbetar under dem...Hmm.. vilket företag känner man igen sig ifrån? ;)

Det var en dagsetapp och en kvällsetapp, mörkerkörning is the shit!
Och självklart fanns Endurosport.se där och plåtade, men även JAG! (Hah, suck on it, Endurosport)

Självklart tog våran egen Johan Edlund hem priset för juniorklassen! GRATTIS!







Dagen slutade inte så himla lyckat, dock.
När jag och Jimmy äntligen hade kommit in i värmen hemma hos far, ringde han och sa att hans buss brann! Trött som jag var, (jobbat utomhus i kylan från 6:15 till 20:00) så fick jag tokpanik och började grina. Jimmy kastade sig i bilen för att åka och hämta pappa.
Som tur var vart ingen skadad när bussjäveln exploderade.
Jag kunde inte sova i Lördagsnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0