I mitt huvud...



"I huvudet på marre" snurrar det hejvilt.
Jag och Jimmy har just kommit in från kvällspromenaden och vi diskuterade det här med klubb- och landslag.

För mig är det helt obegripligt att man spelar i ett klubblag i ett land, men sedan representerar man ett annan land när detväl kommer till t.ex. VM?

Som Zlatan, han spelar i laget BARCELONA.
Men när det väl är VM spelar han för Sverige?
Varför tränar han inte i Sverige om han ändå ska representera Sverige?

Jag fattar inte.
Jimmy säger att han har försökt förklara för mig, men jag tycker iallafall att om man ska spela för SVERIGE så ska man väl träna med Sverige?

Tänk vad jobbigt om man tränar med Barcelona.
Sen ska Sverige möta Barcelona helt plötsligt och då ska han spela MOT det lag han tränar med, Barcelona alltså. För han måste spela i det svenska laget fast han tränar med ett spanskt lag?

Ni får gärna dumförklara mig. Men jag är inte insatt av detta så jag har aldrig lärt mig något om detta. Så istället för att komma med elaka kommentarer så får ni gärna förklara istället.

Men i mitt huvud blir det hela helt obegripligt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

svar: varsågod och tack! =D VAd gör du då?

2009-09-09 @ 20:58:49
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/
Postat av: Erika

Men Marre, Sverige är ett landslag, Barcelona är en klubb. Ska Sverige spela mot ett annat lag så blir det mot Spanien, och då kommer inte Zlatan bara spela mot det lag han tränar mot annat, utan landslaget där det är blandat. Sedan har det mycket att göra med vad lagen betalar också vilket lag man spelar med osv...

2009-09-09 @ 21:36:41
URL: http://reasonstoargue.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0