Många tårar fällda idag...

För det mesta så gillar jag den här kulturen här i Alanya. Men man ser många omänskliga saker också.
Som t.ex. när de tänker slakta ett djur för att det hör till när man har gjort en affär med någon.

Jag kan säga er att idag har det fällts många tårar över detta djur som står här och väntar på sin slakt, jag fattar bara inte hur man kan göra en sån sak bara för att man har gjort en bra affär? Jag mår riktigt jävla dåligt över det här faktiskt.
Och de tillåter sina barn kasta sten på djuret nu några timmar innan slakten ska ske.. varför plåga djuret?

Är muslimer inte människor innerst inne?


Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Naä usch fyyy så hemskt. jag blir ju tårögd här me över att läsa detta usch



Kram kram

2010-08-15 @ 15:57:39
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: mimmi

Usch nej det frågade jag inte! Vill inte se det om det skulle sändas! Haha ser förmodligen ut som ett lik då det inte blev många timmars sömn sen fredagen :P



FYFAN vad vidrigt, det där med slakten! :( Hade jag varit där hade dom fått höra ett och annat och dom hade fått se en ursinnig mimmi vill jag lova! Och muslimer som inte är äter gris för att det är ett "Smutsigt" djur! Men att plåga ett oskyldigt djur som inte kan göra något är helt okej? Nää fy fan asså! Förstår att du har gråtit idag! Det hade jag också gjort! Vad är det för ett stakars djur? Vill jag ens veta det? :(

2010-08-15 @ 16:30:34
URL: http://mimmii.blogg.se/
Postat av: Marie

Släpp lös djuret, det hade jag gjort. Så får det i alla fll göra vad det vill sina sista timmar i livet.

2010-08-15 @ 16:45:50
Postat av: Mama

Lilla gumman, efter vårat samtal.. säg bara till så fixar vi en biljett hem, det vet du. Älskar dig stumpam, puss o Kram

2010-08-15 @ 17:23:16
Postat av: Jen

Lite fel av dig att dra in muslimer i hur de behandlar djuret som snart ska slaktas...



Att de låter barnen kasta sten på djuret är helt fel enligt islam! Djur ska behandlas med respekt, särskillt innan det ska slaktas... tex. så får ett lamm som ska slaktas inte se eller höra om ett annat lamm slaktas (för att den ska slippa uppleva stress och ångest sina sista timmar)



En muslim ska in i det längsta försöka leva så som Profeten Muhammed och han visade respekt och tillrättavisade människor i sin närhet som behandlade djuren illa. Islam fördömer tortyr och all form av respektlöshet mot allt levande.



I enlighet med islam så ska slakten ske utan bedövning och ett snitt skärs i en obruten rörelse. Kniven kontrolleras före och efter varje slakttillfälle, den måste vara i sitt skarpaste skick. Djuret måste vara friskt, utan skador och behandlas medlidsamt och vänligt. Slaktaren är en vältränad muslim som med ögonkontakt utför slakten samtidigt han uttalar ”I Guds namn, Gud är större” [Bismillah, Allahu Akbar]. Man skär av matstrupen, luftstrupen och halspulsådrorna utan att ryggmärgen skadas. Enligt Dr Majid Katme [Brittiska muslimska rådet] så förlorar djuret så mycket blod på snabb tid att det blir blodförlust i hjärnan. Detta skapar en naturlig bedövning. Slakten avklaras snabbt och smidigt.



I sverige måste djuren bedövas innan de slaktas... men sen slaktas de på löpande band inför varandra... fraktas levande i trånga "lastbilar" och ”Under 2004 var det i Sverige över 24 000 djur som dog eller skadades så illa på väg till slakt att köttet fick kasseras.”



Döm inte alla muslimer pga. hur de behandlar djuret... tillrättavisa dem istället, säg till dem att enligt Islam är det fel av dem att kasta sten på djuret!!! Du kan ju be Imamen eller han som kommer för att slakta djuret sedan att ta ett snack med snubben som låter ungarna plåga djuret!



Kram kram

2010-08-15 @ 18:24:37
URL: http://guzelicious.se
Postat av: S' - Be Real ♥

ojoj.. jag skulle aldrig orkat. men bra att du klarade det iaf :) kan ju inte vara bra för kroppen att inte äta elr dricka på en heeeel dag.



det där lät inte heller något vidare kul :/ slakt är inte kul att se på..

2010-08-15 @ 18:38:30
URL: http://saabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0