Är Marre turk? ;)

På mitt nya jobb (och överallt annars i Nora och Örebro) har det nått ut att jag jobbat i Alanya. Jag fick mig en riktig chock på jobbet häromdagen när chefens hjälpreda ställde den mest chockerande frågan någonsin! Vi kan kalla honom "H".

H: Har du varit i Sverige förut?
Marre: ?
H: Ja, dum fråga. Du pratar ju flytande svenska. Men när kom du till Sverige igen då?
Marre: Uuuh, för ungefär en månad sen.
H: Och hur kommer det sig att du flyttade från Turkiet till Sverige?
Marre: Men jag är född i Sverige.
H: JAHA, ja det förklarar varför du pratar så bra svenska.
Marre: Men alltså... jag är född i Sverige, bor i Sverige och är helsvensk.
H: VA?
Marre: Jag har bara jobbat i Alanya en säsong.
H: Fan, jag trodde du var turk!



Ännu en gång får jag höra att jag inte ser svensk ut.
Vad är det med folk?
Irakier, Ukraina, Italienare, Kosovoalban... JAG ÄR SVENSK!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0