Nordens dagliga rutiner

Jag kanske ska berätta om våra dagliga rutiner här på Norden, för er som är intresserade.
Jag börjar jobba kl.12:00 lunchtid. Då börjar jag med att kolla bloggen och allt annat kraffs på internet. Att läsa andras bloggar är uteslutet, när jag är här så intresserar inget annat mig. Sedan är det frukost, underbara turkiska frukost!

Jag hjälper till med att städa upp i restaurangen; borstar av borden från kvällen innan, sopar golven, torkar rent i baren och ställer rätt alla flaskor och spritsorter samt har frukost. Sedan servera en och annan turist som kommer för lunch såklart.

När allt detta är klart är klockan ungefär som nu, 13:40.
Nu ska jag bara vara här till kl.16:00 då jag har min FREE TIME i två timmar. Från 16:00 till 18:00 ska man alltså hinna hitta på något kul, typ stranden. Sedan hem, duscha och fräsha sig inför nattskiftet och sedan infinna sig på Norden kl.18:00 igen.


Från kl.18:00 till jättesent på natten (låt oss säga 01:30) är det full rulle i baren och man hinner inte känna efter att man är utsliten. Men det är inte alltid man går hem när nattskiftet är slut heller, ofta vill många gå till något ställe för att ta en drink och slappna av.



Iofs så dricker vi ju gratis här, men kan vara skönt att komma ifrån Norden några timmar ibland.


Kommentarer
Postat av: IssaTrönnblom

Jag unnar mig alltid något gott, men det är väll för att jag vet att jag måste gå upp i vikt. Jag tyckte bara att det var sjukt hur mycket kalorier det fanns i allt det där :)

2010-07-14 @ 13:47:08
URL: http://tronnblom.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hur mycket tjänar du?

2010-07-14 @ 18:38:05
URL: http://har ingen
Postat av: rebecka

sv; haha, okej :)



det är bra, sj? (:



2010-07-15 @ 16:36:38
URL: http://rebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0