Är arg.. bli upprörda om ni vill!

Nä nu får det allt vara nog med fjanterierna på den här restaurangen.
För en muslim är det att visa respekt för de äldre genom att kyssa deras händer... FÖR EN MUSLIM.
Inte för Marre.. för Marre är det att skämma ut sig själv.

Igår kom chefernas morsa hit och de ville presentera mig, så jag tog artigt i hennes hand och presenterade mig.
Och vad gör tanten?
Säger åt mig att kyssa hennes hand för att visa henne respekt?
"Glöm det" sa jag bara och bockade, sedan gick därifrån.

Någon måtta får det allt vara.
Jag är fan inte muslim så jag behöver inte göra något så förnedrande som att kyssa en gammal tants händer.

Nu är jag väl ännu mindre värd i chefernas ögon.. men vem bryr sig?
Planerna är ju inte att stanna på den här restaurangen hela säsongen ut.

Hmmm... vart ska jag ta vägen nu då? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som att du skulle valt land mer med omsorg när du åkte iväg. Du har gång på gång kritiserat islam, Turkiets seder och kultur på ett negativt sätt. Glöm inte att du är gäst i deras underbara land och får helt enkelt anpassa dig där efter. Det va fel av kvinnan att skrika till dig. Hon skulle lugnt berättat för dig om deras sed och förstått att kanske inte du visste det men det va lika fel av dig att uppträda så omoget och svara så respektlöst. Se denna tid att ta till dig en annan kultur och kunskap för att mogna lite. Eller åk hem. Kanske ett europeiskt land hade passat dig bättre??

2010-09-16 @ 14:15:23
Postat av: rebecka

ja du, læs koranen så kommer du bli ænnu mer frustrerad! finns sånna sjuka saker som att sætta kvinnan i husarrest tills hon dør om hon inte gør som hon sæger...



anmæl dig gærna till veckans blogg :)

2010-09-16 @ 15:54:55
URL: http://resatillnorge.blogg.se/
Postat av: Monika

Hmmm, vad är det som är fjantigt??? Hur man hälsar på varandra har ingenting med islam att göra! Det är en fråga om kultur och vett och etikett! Varför skulle du ha blivit förnedrad av att föra en äldre kvinnas hand mot din haka o därefter mot pannan? Jag tycker man ska ta seden dit man kommer.

2010-09-16 @ 18:23:55
Postat av: sandra

hej hur har din dag varit?:)

2010-09-16 @ 20:28:54
URL: http://ciindraa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja lite upprörd blir jag nog... Men mest för att du har varit i Alanya ganska länge och fortfarande inte vet skillnad på religion och kultur. Att kyssa en äldre persons hand är en kulturell företeelse och handlar om respekt...

2010-09-16 @ 21:31:04
Postat av: Claudia

javars allt är bra med mig :D

2010-09-16 @ 22:35:50
URL: http://claudiajohansson.blogg.se/
Postat av: sandra

åhh fy fan vad skönt med värme :( här regnar de och är 9 grader .... :(:(

2010-09-16 @ 23:53:16
URL: http://ciindraa.blogg.se/
Postat av: Mama

Imorgon ses vi gumman, Gud va roligt det ska bli. Åker hemifrån klockan 0200 inatt, framma i Alanya cirka klockan 1500 imorgon skulle jag tro. Ringer efter vägen. Älskar dig, Puss o Kram

2010-09-17 @ 08:45:57
Postat av: Therese

Det kanske kändes som fjantigt för dig. Men du befinner dig också i turkiet i en helt annan kultur. och det handlar om respekt för dom äldre. Om du inte tycker om kulturen man har i turkiet kanske du borde åka till något annat land nästa gång...



Jag menar du har ju varit i turkiet så länge så du om någon borde ju kunna veta? du jobbar tilloch med där..

2010-09-17 @ 12:06:32
Postat av: Johanna

Håller med dig Therese

2010-09-17 @ 23:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0