Iyi Bayramlar, gott folk!!

Idag börjar den årliga Bayram-festivalen!
Sugar, sugar, sugar!
Hela vägen från lägenheten till Norden har jag blivit bjuden på godis och dryck, från den ena restaurangen till den andra! (Ni minns kanske förra året när jag umgicks med min irakiska vän Araz? Jag skrev om en dag då han var tvungen att vara jättesnäll mot mig och alla andra, oavsett hur elak jag var?) THAT DAY IS TODAY, MY FRIENDS! 

Hade jag varit i någon annan stad än Alanya (eller någon som inte är så jättefull med turister) så hade den här dagen firats med massor av god turkisk mat, godis, dryck... Nästan som våran Påsk, men ännu större!


Ska jag kanske vara lite snäll jag också, och prata med Ömer? (Bartendern som slutade pga mig) Han måste ju vara snäll mot mig oavsett om jag är det eller inte ;)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hahah jaaaa, DO IT!! Skulle va kul och se hur han reagerade ;)



Jaa, men nu finns inte det hotellet längre och dom andra hotellen har inte något kööök! Jag tror jag dör lite nu! Två dagar kvar och jag vet inte hur jag ska bo :P Men ja, jag våldgästar dig! Bara så du vet ;)

2010-09-09 @ 14:23:14
URL: http://mimmii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0