Walla!

Ett av orden som används dagligen, t.o.m vartannat ord, är Walla!
Walla använder man till exakt allt.
Walla, hur mår du?
Walla, jag mår bra.
Walla, det här hände idag...
Walla, dom är slut (hejja Mimmi!) Hihi...

Nu är det såhär att regeringen har bestämt att ta bort all musik på alla restauranger utom i hamnen. Det betyder alltså att Norden inte har någon musik.
Ingen dans alltså.
Och det är vi inte ensamma om.. hela Alanya är drabbat av detta. Alla restauranger.

Men inte deppar vi på Norden för det! Vi gör det bästa av situationen och sjunger a´capella och dansar iallafall.
Igår var första kvällen utan musik och vi hade live-musik av våran egen clown Kadir:

"Walla, this is boring!" - skrek han och tog på sig sin absolut bästa outfit:





Voilá!


Kommentarer
Postat av: Mama

Vaaaa det var det värsta jag hört. Vill inte regeringen att det ska komma några turister till Alanya längre, utan musik går det väl inte. Jag som sett fram emot att få se lite action på Norden :( Är det likadant för Panderosa ?? Dom ligger ju inte heller i hamnen ? Puss o Kram

2010-09-07 @ 13:40:24
Postat av: Mikaela

WALLA!? ;) jag kan tänka mig att det råder kaos i Alanya!!!!!

2010-09-07 @ 17:46:42
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Mimmi

IIiihh! Walla dom är slut! :P hahah!



Jaaa, nu är biljetten ner bokad! :D Underbart! Panderos DIRR! Jag ska bo på lägenhets hotell. Fast det är inte bokat än! :P haha, bra jobbat av mig! Men det löser sig! Lite panik nu bara, måste tvätta, städa, packa köpa lite grejor! Herreguuud! Något du vill att jag ska köpa med från Sweden? :D



Puss! (ses på löööördag!)

2010-09-07 @ 20:46:30
URL: http://mimmii.blogg.se/
Postat av: Amila

Hej! tänkte bara höra av mig lite. Synd att jag inte träffade dig mer men min resa var rena kaoset.. Inte alls någon dröm semester direkt.. :(

'Skojar du om att dom inte får ha musik i barerna? Ingen dans? typ tarkan dansen som alla har får man inte ha mer eller? Oj då...!! Pusss

2010-09-08 @ 19:47:04
URL: http://amilas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0