Istanbul, dag 2

Den 28:e var det shopping i Grand Bazaar, vi såg Ataturk-bron, gick in i The Blue Mosk, besökte en hamn med underbar utsikt och avslutade dagen på en mysig bar där vi träffade ett par från Singapore.

Ett av alla universitet som finns! Tror det här var det mest kända :)


På väg in i mosken.


Jag tycker självklart att man ska ta seden dit man kommer, och säger deras religion att man ska täcka håret inne i moskeer så respekterar jag det.




SHOPPING!!




Turkish delight! Om ni aldrig har smakat det - gör det! Såååå jättegott, men så otroligt sött.
Det finns faktiskt i Sverige att köpa på vissa butiker!


Utsikt från en högbro


Nere vid hamnen stog folk och fiskade för att sälja fisken till olika restauranger som höll till i närheten.




Restauranger vid hamnen






Hoppas ni kan se den kända Ataturk-bron där i bakgrunden. Om ni tittar noga kan ni se de vita "tornen" eller "pelarna" som tillhör bron.


Dessa båt-kök var riktigt fina! Klart vi tog oss en närmare titt och smakade fisksmörgåsarna de grillade :)


Samtliga båtar hade uteserveringarna precis utanför sina båtar, smockfullt och jättemysigt!



Efter att ha sett de mest sevärdiga sakerna på detta ställe så åkte vi till en väldigt populär shoppinggata och vandrade omkring, där hittade jag Svenska Generalkonsulatet!






På kvällen gick vi som sagt förbi The Blue Mosk för lite vackra bilder igen, sen satte vi oss på en bar och hade trevligt.





Kanondag med kanonväder helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Mary

Spännande!!!

Postat av: Saris - foto&liv

cheka in min blogg !:)

2011-04-15 @ 16:19:46
URL: http://sarisfoto.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack så mycket=) Det är i Alanya såklart;)

Fina bilder från Istanbul, var där också förra månaden=)

2011-04-23 @ 13:28:14
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej jag bor i Karlskrona.. men har varit nere i Alanya många gånger, för min pojkvän jobbade där, men i sommar ska jag tyvärr inte ner, eller vem vet, tycker ju om stället=) men det är inte samma sak när han inte jobbar där längre. Men fan vad gött att göra som du, åka ner och jobba om somrarna=) Har du också pojkvän i Turkiet eller?

2011-04-23 @ 20:22:52
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Christina

Jeg skal definitit til Istanbul før jeg dør engang :) Og som alltid: Flotte,nydelige og vakre fotografier! :) Jeg ELSKER bloggen din :)

2012-02-02 @ 23:37:38
URL: http://pervane.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0