Första dagen i Istanbul:

Nu får det fan vara nog :)
Här kommer bilderna från när jag och Kadir var i Istanbul, 27:e och 28:e Mars. Vi var ju bara där i 2 dagar, vilket absolut inte räckte! Den första dagen gick vi igenom en underbar och enormt stor park som var för stor för att kunna se under bara en dag, men vi gjorde så gott vi kunde. Efter parken gick vi och tittade på The Blue Mosk (Sultan Ahmed), och som avslutning satt vi på ett cafe, drack turkiskt te och rökte vattenpipa!

Den 28:e var det shopping i Grand Bazaar, såg Ataturk-bron, gick in i The Blue Mosk, besökte en hamn med underbar utsikt och avslutade dagen på en mysig bar där vi träffade ett par från Singapor.

Inrikesflyg är inget jag gillar, varken i Sverige eller utomlands.
Känns otryggt.
Här är jag innan flyget från Diyarbakir till Istanbul.


Istanbul i sikte :)


Inne i jätteparken.






I denna del av Turkiet är storkar lika vanligt som kråkor här i Sverige.


Istanbul är rena sama San Fransisco med alla upp-och-ner gator över allt! Mycket uppförbackar, mycket tunnelbanor och spårvagnar, kallad Metro over there.




Muuuums! Turkish delight ;)


Utanför Ayasofya, som en gång var meningen som en kristlig kyrka men är nu ett museum.




The Blue Mosk med den underbara parken utanför :)








Turkiskt te! Kadir drack det gamla vanliga medan jag drack Kiwi-te :)


Det jag gillar mest med typiskt turkiska cafeer är att man sitter på högar med kuddar runt ett litet bord. Inga skor, inga stolar, inga höga bord.. bara direkt på en hög med kuddar och ett litet bord i mitten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0