5 saker...

Bara för att ha något att fylla bloggen med idag tänker jag göra en sån här lista som är jättekul att skriva men skittråkig att läsa. Men tänk så här, ni får veta lite mer om mig vad jag gillar för musik och hur jag reagerar på musik. Jag kan börja med att tillägga att jag ALDRIG lyssnar på ballader.. och då menar jag aldrig. Ballader är något som får mig att gråta floder, oavsett om det är en lycklig eller sorglig låt.

Konstigt, va?

Låter jag lyssnar på när jag är glad, ledsen, uttråkad, uppspelt och arg:

GLAD:
Katrina and the waves: "Walking on sunshine".

LEDSEN:
Eftersom jag vill bli glad så lyssnar jag på sånt som gör mig glad. Låten ovanför är ett exempel, men massa KISS går alltid hem, t.ex. "Rock´n´roll all night". (en låt som får mig att gråta floder är "Hallelujah" med Jeff Buckley.)

UTTRÅKAD:
Alla låtar med Eilert Pilarm. Kan tänkas "Jailhouse Rock". (Ni vet väl vem det är? Han som inte kan ett ord engelska men ändå lyckas göra Elvis-låtarna till högre nivåer).

UPPSPELT:
Dropkick Murphys alla låtar! Favoritlåten är "Workers song". Också Vengaboys "Take me to the  city" är en som går på repris när jag är uppspelt. Vid det här laget vet ni väl alla vilken låt det är? ;) Alla barer har sina danser till den i Alanya, jag lärde mig den på Panderosa för typ 5 år sen.


ARG:

RAMMSTEIN´s "Asche zu asche".




Blandad musiksmak?
Mjaaa...

Har ni något sånt? Att ni blir ledsna när ni hör en speciell sång?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dropkick murphys är så JÄVLA bra!

2011-12-21 @ 09:51:58
Postat av: Anonym

har du sett några av dessa band live?

2011-12-21 @ 13:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0