Kroppen ska inte ha saker i sig...

Nu ska jag snart gå och nanna!
Är så fruktansvärt trött och har så ont i foten att jag tror jag kräks.

"Ta en värktablett då", kanske surrar i era huvuden?
I helvete att jag gör.. jag tar absolut inga värktabletter om jag inte är sängliggandes med migrän.

Jag vet inte om det bara är som jag har fått för mig, eller är det så att om man tar värktabletter för minsta lilla smärta man har, så tar inte kroppen emot tabletterna till slut? Alltså, att tabletterna inte verkar längre, om man tar dem jämt?

Det har jag fått för mig iallafall och tar därför bara tabletter när jag absolut måste, så jag vet att min kropp tar upp all smärtlindring från tabletterna.


Kalla mig konstig, men jag tycker att kroppen ska läka naturligt av sig själv, utan en massa piller och annat kraffs i sig.



Kroppen är en otroligt stark maskin som klarar sig utan smärtlindring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0