Stort beslut

Jag har tagit ett ganska stort beslut här i Alanya.
Jag har bestämt mig för att sluta på Hasir och göra det jag känner för. Inga mer måsten, inga mer sena nätter.. inget mer tjaffs om att "ta hand om detta, ta det bordet, du måste dansa, sälj drinkar, ta de stora beställningarna... DANSA! Sälj mer drinkar!! DU GÖR FEL!" Jag är trött på det... Om 4 dagar slutar jag på Hasir och ska bara göra det jag känner för.

Vill jag sova en hel dag så ska jag göra det.
Vill jag vara på stranden så ska jag göra det.
Vill jag träffa vänner så ska jag göra det... osv.

Är så trött på att aldrig kunna göra något för att jobbet hindrar en.
Jag tror inte att såna här jobb är något för skandinavier. Man måste vara uppvuxen i detta samhälle för att orka med. Det sätter sina spår i kroppen, psyket och på ens personlighet och jag gillar inte den jag har blivit. Ens självförtroende sjunker och man känner att man inte är värd något, man är bara en anställd som gör jobbet åt någon annan och ändå betyder man inget.


Så om 4 dagar när jag har fått min "lön" ska jag tala om för dem vad jag tycker om dem, hur jag ser på deras sätt att arbeta och ta hand om sina anställda sen ska jag bara resa mig upp och gå.


Kommer kännas bra :P

Kommentarer
Postat av: :)

Hur klarar du dig där nere utan jobb? :) Eller ska du jobba någon annanstans? ÄLSKAR din blogg!

2011-07-26 @ 21:27:45
Postat av: Elin

Wow, stort beslut, you go girl;) Blir det semester resten av tiden då;)?



Ja arbetsförda är dom ju iaf, det kan man inte sticka under stol med.. en annan är ju van vid ledighet sisådär varannan dag och jobba 8 timmar i normal temperatur:P

2011-07-26 @ 22:53:33
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Men en stor eloge att du klarat dig så länge som du gjort;)

2011-07-26 @ 22:54:54
URL: http://m8nsson.blogg.se/
Postat av: Mama

Om du slutar på Hasir, hur ska Nisse hitta dig då och ev andra som också kanske kommer och ska hälsa på dig. Alla vet ju att du jobbar på Hasir och plötsligt är du inte där längre ??? Har ni varit iväg och ansökt om förlängning på ditt visum.. Älskar dig.

2011-07-27 @ 16:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0