Mado Dondurma

Ännu en vacker solskensdag i Diyarbakir!
Efter frukosten imorse fortsatte vi långpromenaderna inom Diyarbakirs murar och jag måste säga att jag har vant mig vid att folk tittar hela tiden. De är inte vana med turister och för många av dem är jag den första de någonsin har sett, så det är väldigt många blickar. Men det är bara kul för alla är så himla trevliga!

Idag har det varit grymt varmt, ca 20 grader! Så jag och Kadir unnade oss Mado Dondurma! (den turkiska glassen som jag skrev om i somras från Alanya). Den är så hård att man måste äta den med gaffel och kniv! Och när den smälter blir den mer som våran svenska filbunke, ni vet.. lång och seg. Mums!




Kommentarer
Postat av: Mama

JATACK..vill ha detta också. Idag snöstorm i Nora inte kul.. Kram igen

2011-03-18 @ 12:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0