2 nya svar:

Godmorgon!
Jag tänkte börja dagen med att besvara 2 frågor. (De som jag svarar till i mina inlägg är de som inte har en egen blogg/website jag kan svara till, ifall ni undrar varför jag svarar så ofta i bloggen).


Det där är så olika beroende på vilken restaurang man går till. En del restauranger (på lite mindre populära gator) kan ta bara 4 lira för en stor stark. På de mer trafikerade gatorna (Damlatas, Ataturk etc) kostar det 6 lira. Maten är olika också beroende på vilken tid på säsongen man åker. Under högsäsongen är det dyrare men nu är det billigare eftersom det inte är så mycket turister och konkurrensen är hård.

Drinkar ligger runt 20 lira, och har du tur (som på Hasir) så får du 2 drinkar för det priset ;) HAPPY HOUR!
Att shoppa är nästan som hemma i Sverige, kanske bara lite billigare. Sen beror det ju på hur duktig man är på att pruta ;)


Det här stället heter PINARBASE (uttalas pinarbashi). Jag vet inte vart Anadolu Köyu är, men Pinarbasi är den näst sista restaurangen. (Också beroende på från vilken håll man kommer)



Kommentarer
Postat av: Anonym

ligger alltså Dimcay i Alanya området man tar inte buss dit?

2011-09-22 @ 17:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0