Dim Cave

Hej igen!
Det börjar väl bli dags att visa er bilderna från Dim Cave. Notera nu att denna grotta är 360 meter lång, upptäcktes för 14 år sedan men bildades för 1.000.000 år sedan. Det förstår ni säkert när ni ser bilderna:




And straight down we go...


Inte så jätteflashigt att gå med en LV-väska i en grotta kanske?




Dropstenar i massor.












Sen gick det bara djupare och djupare...






Vet inte om ni ser skylten till vänster, men detta är ett förstenad vattenfall.
Läckert!


Samma vattenfall en bit bort.






Dropstenarna / vattenfallen var helt otroliga att se!


Äntligen framme vid grottans slut! Här kom det som gjorde att jag älskade grottan; vattenhålet.
Många av naturens kreaktioner i denna grotta har fått namn, som denna t.ex: Mother and her child.
Fast jag förstår inte varifrån namnet kommer, faktiskt.


Det droppar fortfarande vatten från taket, ni kanske ser ringarna på vattnet?


Kommentarer
Postat av: Mama

Ser helt underbart ut, MEN vet inte om jag skulle tordas gå ner där, ser verkligen djupt ut. Men jag ska nog göra ett försök nästa år iaf. Puss, älskar dig

2011-09-30 @ 14:03:37
Postat av: Sandra

VAD COOLT! Riktigt fina bilder har du tagit! Men det är nog svårt för en som aldrig varit där att förstå hur det egentligen ser ut? Coolt iallfall!

2011-09-30 @ 14:14:56
Postat av: sofia

coola bilder!

Hur är det i Alanya på vintern och hur kallt är det ungifär och vilka klubbar är öppna? :)

2011-09-30 @ 14:38:30
Postat av: Anonym

Åååh, jag har vart i alanya 5 ggr men aldrig besökt grottan. den lilla på damlatas har jag sett, men den verkar inte vara någonting jämfört med denna!

2011-09-30 @ 14:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0