När man behöver en sockerkick...

...för så blir det ju ibland?! ibland måste man bara ha socker och är det något turkar är duktiga på så är det alla dessa baklavas! Så vi gick till ett fik som vi hittade i somras. Vi delade på en tallrik med baklava och en tallrik med künefe tillsammans med Mado-glass!. Det är inte alla som vet vad dessa sötsaker är, och jag kan lova att om man inte gillar alltför söta bakelser så ska man inte prova detta! Rena sockerbomben...




Från vänster; baklava, künefe och Mado-glassen som man enligt tradition äter med kniv och gaffel :)


Kommentarer
Postat av: Mama

Eftersom jag vet vad det är så kan jag också lova, rena sockerbomben, men så gott. Speciellt Mado glassen. Helt underbar... Det måste vi bara äta när jag kommer ner nästa gång..Puss älskar dig. Hälsa Kadir

2012-01-04 @ 19:19:45
Postat av: Fantasydining

Ser gott ut det där!!

2012-01-04 @ 20:33:11
URL: http://www.fantasydining.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0