Nyårsfest i Alanya, -11-12.

Ååååh vilken kväll det var igår!
Vilket nyårsfirande utan alkohol! WIE!

Vi var ju som sagt hembjudna till Anna och Rico på middag och lite spel. Middagen var något kycklingrätt som Rico hade tillagat, kanongott! I spelet som är lite svårt att förklara vann jag pengar, godis och lite annat kraffs. Kulturkrock blev det allt när de turkiska männen ville sitta på golvet och äta som de gör, och vi skandinavier ville sitta vid ett bord, men det gick bra det med. Alla vart ju nöjda ;)






Lite desserter :)


Efter all mat och spel gick vi ner till hamnen och kollade på fyrverkerierna samt gick in på en del klubbar, och de flesta man känner härifrån var där! De vart jätteglada och förvånade över att man var där över nyår.. jag kan lova er att det inte är mycket turister man ser nu!

Och tro mig eller inte, men det var mer folk ute nu på nyår, än vad det har varit i sommar under högsäsong!
Fast denna gång är det bara turkar ;)



 Bistro Bellman:


De hade hällt skum i fontänerna, det var skitfint!


Janus:




Sen vart det fyrverkerier och det var inte att leka med! Det var så otroligt vackert att se hamnen på ett annat sätt!




Då var det slut på bilder!
Jag har filmat massor också, men vet inte när det kommer ut!
Håll ut så får ni se ;)


Kommentarer
Postat av: Mama

Ser helt underbart ut. Hoppas ni hade en kanon kväll på alla sätt och vis. Själv låg jag sjuk som du vet :( Men bättre nu. Älskar dig, Puss

2012-01-02 @ 15:55:30
Postat av: magdalena persson

Vilken bra blogg du skriver, jag gillar att du har mycket foton. Jag funderar på att flytta till Alanya. Då var det kul att se hur det är på vintern.

2012-01-07 @ 10:15:35
Postat av: magdalena persson

Vilken bra blogg du skriver, jag gillar att du har mycket foton. Jag funderar på att flytta till Alanya. Då var det kul att se hur det är på vintern.

2012-01-07 @ 10:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0