Playa Blanca

Godmorgon igen!
Usch så sorgligt va? Idag är sista dagen, imorgon reser vi hem till Sverige. Hur är vädret hemma? Kommer jag bli sjuk? Har hört lite att våren börjar komma :)

Vi var ju på andra sidan ön igår, Playa Blanca. Det var ju inte riktigt som jag hade trott, jag trodde det skulle vara en stor-som-bara-fan-strand, men vi gick på någon jäkla marknad?! Visst fanns det ju stränder med, men inte var de stora inte! Jag tog inte så mycket bilder på själva marknaden eftersom den var typ som den förra vi var på här i veckan. Däremot på lite andra grejer ;)

Lite frukost sådär på morgonkvisten. Nypressad juice, muuuumma! ;)






Den här båten går mellan Lanzarote och Fuerte Ventura. Ni kan klart och tydligt se ön i bakgrunden. Härifrån tar det ca 20 minuter över till Fuerte.


den här strandpromenaden var tydligen några km lång, med en massa saker att se! Någon av er som råkar veta vad de här blommorna heter?


Marknaden låg vid denna underbara hamn!
Så sjukt fint!




Lite mat och drinkar hör väl till? ;)


Min favorit förrätt! Honungsmelon med soltorkad skinka!


Alla vet väl nu hur den kända Aloe Vera-kaktusen ser ut? :)


SÅÅÅÅ nära till Africa! Helt otroligt, va? Inte konstigt att det är varmt utav bara fan!


Och så ville Kadir så gärna att jag skulle fota mer vulkaner. Det är ju inte så svårt när hela ön är en enda stor vulkan! Haha... men vi har inte varit speciellt nära dem så det blir på avstånd ;)






Bilden är tagen innifrån bussen... men visst är det coolt att man kan se hur lavan en gång i tiden har runnit? Formen visar exakt hur lavan har runnit, och torkat :) Lite skrämmande, tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Man längtar ju inte lite till sol och värme när man ser detta...

2012-03-15 @ 20:40:49
URL: http://emmythornelof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0