Det här med engelska...

...alltså jag ska inte säga att jag är skitbra på engelska.
Men jag är nog bättre än många gäster jag har träffat på Hasir iallafall.
Ta t.e.x de svenska tjejerna som frågade efter sugrör: "Can I have a sucking-straw please?"

Där ifrågasatte jag inte ens vart de kom ifrån, jag "visste" att de var från Sverige och det hade jag rätt i.
Sen har vi norrmän.
Norrbaggarna.

Norge.
De flesta från Norge kan absolut INGENTING på engelska.. jag förstår iallafall inte mycket av deras engelska.
Kolla den här kommentaren på Kadirs FB:



Aj rest maj cejs.


Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Chrissie

Språksvårigheter märks jättemycket även här i Oslo bland svenskar. Det är så många svenskar som har problem med norskan och inte förstår vad dem säger.



Men att svenskar är så dålig på engelska då det är något vi lär oss länge i skolan och lär oss via filmer, böcker och musik.

2012-05-16 @ 13:31:08
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Postat av: Repet

Darling!!Jag har sett Morgan och Ola-Conny och ungen kan vara sämre än Ola-Conny!!HAHA

2012-05-18 @ 10:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0