Jag har mina stunder...

Ibland får jag såna där tokryck och lyssnar på gamla låtar.
Ni vet, riktiga töntlåtar men som jag ändå har fastnat för.

Idag skulle jag försöka mig på lite träning igen och vilken låt kom igång? "Tingeling" gjord av Grotesko.
Minns ni den? Sveriges mobbningslåt till Ryssland.

Då slog det mig...
Jag trodde ju stenhårt på att det var Rysslands bidrag till Eurovision och kunde aldrig i hela mitt liv FATTA hur i HELVETE man kunde ställa upp i E.S.C med en sån skitlåt?!

Efter ett tag (läs: månader) fick jag reda på att det var ett gäng svennar och helt plötsligt vart låten mycket bättre.

Så.
Dagens låt som går på repeat är DEN!!



Om det är något jag är stolt över så är det Sveriges humor.
Vi kan ha kul åt det mesta.
(Ni ska veta att det är inte i alla länder som man kan göra narr av sitt eget eller andras saker).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0