Parken Zoo i Eskilstuna

Vid den här tiden tror jag att alla vet vilken djurvän jag är.

Och jag tror alla i Sverige har sett vårat svenska program Kalla Fakta, där de senast granskade en av Sveriges största djurparker, Parken Zoo i Eskilstuna.

Det har nu kommit fram att Parken Zoo minst sagt missköter sina djur, bevarar dem i fryscontainer. Avlivar vissa djur för att få plats med andra djur.. Och vad gör de med de döda djuren, som redan är utrotningshotade?

De kastar in dem i en stor frysbox, ovanpå varandra som om de vore sopor, skräp.. som om de inte vore värda något. Där ligger dom fortfarande.

I programmet visades t.o.m när Kalla Fakta's reporter gick in i containern och fick chocken av alla döda djur som låg på hög.

Jag mår illa, rent ut sagt.
Jag trodde inte att sånt här existerade i Sverige, och absolut inte i så stora mängder.

Att sen HELENA OLSSON ljuger i TV och säger att djuren har dött av ålderdom och har tagits om hand.. Det är bara äckligt. Den människan har nog poliseskort när hon visar sig ute nu.

Djurparkens VD försöker dessutom försvara Helena och säger att hon gav "otydliga svar". Då undrar jag.. Är "dog av ålder" och "avliva för att ge plats åt andra djur" något otydligt? En missuppfattning?

Nej.
Jag vill inte lägga ut några bilder, de är alldeles för vidriga och hemska.
Jag såg en bild på parkens maskot, den vita tigern, som ligger i frysrummet och ruttnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0